W Nowej Rudzie trwa kampania edukacyjna mająca na celu uświadomienie mieszkańców o zagrożeniach związanych z cyberprzestępczością. Ostatnie incydenty pokazują, jak łatwo oszuści podszywają się pod pracowników banków, co może prowadzić do poważnych strat finansowych. Specjaliści przypominają, jak ważne jest weryfikowanie rozmówców i zachowanie ostrożności podczas rozmów telefonicznych dotyczących finansów.
W ramach kampanii „Bankowcy dla CyberEdukacji”, przedstawiono niepokojący przykład z życia. Oszust zadzwonił do osoby, podając się za pracownika banku i próbując zdobyć jej dane osobowe oraz dostęp do telefonu. Osoba ta, podejrzewając nieuczciwe intencje, skontaktowała się ze swoim bankiem, co potwierdziło, że miała do czynienia z oszustem. Tego rodzaju sytuacje mogą zdarzyć się każdemu, dlatego tak istotne jest stosowanie zasady ograniczonego zaufania.
Organizacje takie jak Związek Banków Polskich oraz Policja apelują o czujność. Oszuści często działają pod presją czasu, co powinno budzić wątpliwości. Prawdziwi przedstawiciele banków nie będą naciskać na szybkie podejmowanie decyzji. Mieszkańcy Nowej Rudej są zachęcani do korzystania z infolinii swojego banku w przypadku jakichkolwiek wątpliwości. Edukacja w zakresie cyberbezpieczeństwa jest kluczowa, a wszystkie informacje na ten temat można znaleźć w instytucjach finansowych.
Źródło: Policja Kłodzko
Oceń: Uwaga na oszustów telefonicznych – jak nie dać się nabrać?
Zobacz Także